Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

26 paź 2015

Marka Jeep® udostępnia na Facebooku symulację jazdy terenowej w technologii filmów 360°

Zgodnie ze swoim pionierskim duchem, Jeep® jest pierwszą marką motoryzacyjną, publikującą na Facebooku filmy nagrane w technologii 360°. Udostępniane najpierw na portalu YouTube, a od kilku tygodni również na Facebooku, filmy te są nagrywane specjalnymi kamerami rejestrującymi jednocześnie obrazy pod różnym kątem, pozwalając użytkownikowi wybrać preferowany kąt widzenia.

  • Jeep jest pierwszą marką motoryzacyjną z „terenową jazdą próbną" w technologii filmów 360°.
  • Facebook udostępnia filmy Jeepa Cherokee, nakręcone na pustyni Agafay w Maroko.
  • Na tej samej stronie zamieszczone są również specjalne filmy poświęcone surfingowi.

Zgodnie ze swoim pionierskim duchem, Jeep® jest pierwszą marką motoryzacyjną, publikującą na Facebooku filmy nagrane w technologii 360°. Udostępniane najpierw na portalu YouTube, a od kilku tygodni również na Facebooku, filmy te są nagrywane specjalnymi kamerami rejestrującymi jednocześnie obrazy pod różnym kątem, pozwalając użytkownikowi wybrać preferowany kąt widzenia.
Wchodząc bezpośrednio z Facebooka na profil Jeep-People, użytkownicy będą mogli „wejść na pokład" Jeepa Cherokee, usiąść obok profesjonalnego kierowcy i stawić czoło wymagającej trasie, prowadzącej przez kamienistą pustynię Agafay.

Zdjęcia zostały zrobione kilka miesięcy temu w Maroko, kiedy karawana Cherokee Trailhawk wyruszyła na rajd, aby przetestować niezwykłe umiejętności terenowe tego samochodu. Są one zasługą systemu Selec Terrain®, napędu 4x4 Jeep® Active Drive Lock, SelecSpeed Control, który „czuwa" nad prędkością zjazdu oraz wyjątkowego trybu „Rock" z funkcją „4WD-Low", która umożliwia blokowanie dyferencjału w tylnym moście.
Dzisiaj takie same zdjęcia dostępne są na Facebooku w postaci filmów 360°, które pozwalają wybrać obraz wnętrza i nadwozia Jeepa Cherokee, modelu wiernego tradycji, o nowoczesnym wzornictwie.

Na oficjalnej stronie Jeep-People na Facebooku zamieszczone są również filmy zrealizowane w tej samej technologii i poświęcone surfingowi, sportowi, z którym Jeepa łączą wartości, takie jak wolność, pasja i przygoda. Wybierając któryś z filmów użytkownik znajdzie się na desce surfingowej i będzie mógł „wirować" pomiędzy falami w najsłynniejszych miejscowościach Kalifornii czy Meksyku oraz będzie mógł wirtualnie stawić czoła „prawdziwej" tubie wodnej, czy też wykonywać figury akrobatyczne w stylu freestyle, dokładnie tak, jak robią to zawodowcy. Po raz pierwszy filmy na desce surfingowej są kręcone w technice 360°, zapewniając wyjątkowe doznania dla fanów surfu, które Jeep proponuje przy okazji wszystkich spotkań w ramach World Surf League na obszarze EMEA.
Globalne partnerstwo z WSL zostało ogłoszone w maju zeszłego roku. Według umowy, marka Jeep jest oficjalnym i jedynym Globalnym Partnerem Motoryzacyjnym WSL, również podczas europejskich etapów WSL Championship Tour, które zakończą się w października zawodami w kategorii mężczyzn, a rozegrają się w Portugalii (Moche Rip Curl Pro Portugal, 20-31 października 2015).

Filmy nagrane w technologii 360º debiutujące teraz na kanałach społecznościowych, to te same nagrania, które były wykorzystywane w rzeczywistości wirtualnej, zrealizowane poprzez technologię Samsung Gear VR, które Jeep pokazywał szerokiej publiczności i fanom podczas swoich letnich imprez.
Udostępnione w dolnym lewym rogu ekranu Facebooka, filmy nagrane w technologii 360º można oglądać tylko na komputerze lub na urządzeniach mobilnych z systemem Android. W tym pierwszym przypadku, użytkownik będzie poruszał kursorem, aby zmienić kąt wyświetlania, natomiast z urządzenia mobilnego, będzie musiał wykonać tę samą operację, przesuwając palec po ekranie lub obracając samo urządzenie.

Pozostała zawartość