Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

14 kwi 2014

Jeep® i Mopar: sześć nowych pojazdów koncepcyjnych na 48. dorocznym Moab Easter Jeep Safari.

Po raz kolejny marki Jeep® i Mopar® połączyły siły, aby stworzyć całą gamę pojazdów, które zaprezentowane zostaną pomiędzy 12 a 20 kwietnia br. podczas dorocznego, wielkanocnego Easter Jeep Safari w Moab (amerykański stan Utah). Na odbywającym się już po raz 48 sportowo-wyczynowej imprezie spodziewane są tysiące zagorzałych entuzjastów jazdy terenowej zachęconych perspektywą całego tygodnia prawdziwego „off-roadingu” na słynnych szlakach przeprawowych stanu Utah.

Jeep® i Mopar: sześć nowych pojazdów koncepcyjnych na 48. dorocznym Moab Easter Jeep Safari.
  • Jeep Wrangler Level Red stworzony na ekstremalne szlaki przeprawowe.
  • Jeep Wrangler MOJO: napęd 4x4 Wranglera Level Red, 37-calowe ogumienie terenowe, kompaktowe zderzaki, wyciągarka i podniesione błotniki kół.
  • Jeep Wrangler Maximum Performance dla „hardkorowych" entuzjastów wyczynu w warunkach terenowych.
  • Jeep Cherokee Adventurer: niezawodność napędu Trailhawka i funkcjonalność transportowa off-road.
  • Jeep Cherokee Dakar najbardziej ekstremalnym Cherokee w historii.
  • Jeep Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior: niezrównana  niezawodność off-road z silnikiem wysokoprężnym.
  • Akcesoria z katalogu Mopar Jeep Performance Parts na wyposażeniu nowych wersji modelowych.

Po raz kolejny marki Jeep® i Mopar® połączyły siły, aby stworzyć całą gamę pojazdów, które zaprezentowane zostaną pomiędzy 12 a 20 kwietnia br. podczas dorocznego, wielkanocnego Easter Jeep Safari w Moab (amerykański stan Utah). Na odbywającym się już po raz 48 sportowo-wyczynowej imprezie spodziewane są tysiące zagorzałych entuzjastów jazdy terenowej zachęconych perspektywą całego tygodnia prawdziwego „off-roadingu" na słynnych szlakach przeprawowych stanu Utah.

„Do Moab a więc i na Easter Jeep Safari przywozimy sześć nowych pojazdów, na które już czekają fani Jeepa, w tym dwa nowe modele Cherokee zbudowane specjalnie na tak popularną   imprezę plenerową." - mówi Mike Manley, szef marki Jeep - „Wszystkie pojazdy chcemy sprawdzić w naturalnym dla nich środowisku, a zlot entuzjastów off-roadu w Utah to doskonały sposób na zebranie uwag i opinii najbardziej zaangażowanych użytkowników."

Tegoroczna „kolekcja" pojazdów koncepcyjnych otrzymała liczne produkcyjne i prototypowe akcesoria Mopar oraz komponenty Jeep Performance Parts. Są one projektowane, wytwarzane i testowane w zgodności z niezwykle ostrymi normami eksploatacyjnymi marki Jeep, m.in. po kątem skuteczności napędu 4x4, jakości wykonania i przydatności dla przekształcenia seryjnych samochodów Jeep w pojazdy zdolne do przetrwania w ekstremalnych warunkach off-roadowych.

„W tym roku ofertę akcesoriów Mopar i części Jeep Performance Parts kierunkujemy na indywidualizację  pojazdu entuzjasty off-roadu." - powiedział Pietro Gorlier, prezes i szef Mopar, marki firmującej obszary serwisu technicznego, zaopatrzenia w części zamienne oraz obsługi Klienta w ramach Chrysler Group LLC. - „Warto przy tym zauważyć, że efektem współpracy marek Jeep i Mopar od roku 2002 jest już ponad 40 unikalnych pojazdów koncepcyjnych dla pasjonatów Easter Jeep Safari."

Jeep Wrangler Level Red.
Wrangler Level Red, którego nazwa nawiązuje do najwyższego  stopnia trudności w jeździe off-roadowej wyposażony jest w zestaw zwiększający wysokość zawieszenia (Lift-Kit) o dwa cale (51 mm), przedni i tylny most napędowy Dana 44 o przełożeniu przekładni głównej 4:10 oraz skrzynkę rozdzielczą Rock-Trac o przełożeniu reduktora terenowego 4:1 - elementy firmowane przez Jeep Performance Parts. Z myślą o podniesieniu osiągów 3,6-litrowego silnika benzynowego, (który współpracuje z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów) zastosowano zewnętrzny chwyt powietrza dolotowego oraz układ wydechowy typu Cat-Back (o obniżonych oporach przepływu spalin). Układ napędowy Wranglera Level Red charakteryzuje się wyjątkowo niskim przełożeniem pełzania w układzie przeniesienia napędu, równym 73:1.

Eleganckie choć surowe nadwozie w kolorze czarnym Pitch Black urozmaicone jest podłużnym pasem czerwieni TorRed pośrodku pokrywy silnika i „spadającym" na burty karoserii wzdłuż podstawy szyby czołowej. Przód i tył pojazdu chronią „rocznicowe" zderzaki typu „Rubicon 10th Anniversary" z czarnymi końcówkami „Aero" wraz z panelami osłonowymi podwozia. Wrangler Level Red posadowiony jest na felgach typu „beadlock" (utrzymujących oponę w razie spadku ciśnienia) o rozmiarze 17 x 8 cali z pierścieniem mocującym w kolorze TorRed oraz 35-calowym ogumieniu terenowym BFGoodrich Mud Terrain dostępnym w katalogu Mopar Tireworks.

Jeep Wrangler Level Red otrzymał komplet półpełnych drzwi bocznych Mopar oraz dodatkowe elementy akcesoryjne nadwozia, m.in. pojemnik na koło zapasowe, zamykany korek wlewu paliwa, wspornik pokrywy komory silnika oraz relingi progowe Jeep Performance Parts. Wrangler Level Red eksponuje również plakietki zdobywcy każdego z pięciu szlaków off-roadowych Moab, uznawanych przez markę Jeep jako ekstremalne (Badge of Honor Trails). Program Badge of Honor przewiduje przyznawanie użytkownikowi pojazdu marki Jeep specjalnej honorowej plakietki za przebycie jednego z 30 szlaków off-roadowych w USA, sklasyfikowanych jako wymagające nadzwyczajnych umiejętności.

Wystrój wnętrza Wranglera Level Red nawiązuje do   nadwozia. Tapicerowane skórą Tuscany Katzkin siedzenia, podobnie jak środkowy podłokietnik, ozdobione są czerwonymi przeszyciami. Zazwyczaj nieciekawe w wyglądzie pasy  bezpieczeństwa ożywiono intensywną czerwienią Flame Red, kolorem TorRed wykończono także pokrętła regulacyjne systemu ogrzewania/klimatyzacji (HVAC) i okładzinę pałąka kapotażowego. Błyszcząca czerń z kolei dominuje na ramionach kierownicy oraz uchwycie pasażera zabudowanym w desce rozdzielczej. Dodatkowe akcesoria obejmują: system organizacji przestrzeni bagażowej Jeep Cargo Management wraz z pojemnikiem na drobiazgi i apteczką na tylnej klapie nadwozia, rynienkowe maty podłogowe, uchwyty dla pasażerów tylnej kanapy oraz zamykany na klucz pojemnik pod prawym fotelem przednim.

Jeep Wrangler MOJO.
Jeep Wrangler MOJO („OJ" oznacza „Orange Jeep") adresowany jest do entuzjastów off-roadu poszukujących solidności pojazdu zdolnego pokonywać ekstremalne wprost szlaki przeprawowe. Podniesione o 2 cale zawieszenie, przedni i tylny most napędowy Dana 44 z blokadą mechanizmów różnicowych oraz skrzynka rozdzielcza Rock-Trac z reduktorem terenowym o przełożeniu 4:1 to niezaprzeczalne argumenty na pustynnych skałach Moab i nie tylko. Przełożenie pełzania wynosi 59:1. Osiągi 3,6-litrowego silnika benzynowego wspomaga   zewnętrzny chwyt powietrza dolotowego oraz układ wydechowy typu Cat-Back (o obniżonych oporach przepływu spalin).

Do nadwozia w kolorze pomarańczowym Bright Orange idealnie pasują zderzaki typu „Shorty" z katalogu Jeep Performance Parts, poszerzane błotniki kół oraz 37-calowe opony BFGoodrich Mud Terrain wokół felg typu „beadlock" z pierścieniem mocującym Mopar Bronze. Pokrywa komory silnika Mopar „Rubicon X" ozdobiona jest brązowym akcentem topograficznym, który spływa ku burtom karoserii wzdłuż dolnej linii szyby czołowej. Do elementów wyposażenia off-rodowego należy także przedni zderzak „Rubicon X" wraz z wyciągarką i panelem osłonowym podwozia oraz komplet relingów progowych Jeep Performance Parts.
Jazdę w warunkach nocnych ułatwiają światła główne i przeciwmgielne w technice LED. Półpełne, dwubarwne drzwi przednie i tylne oraz składany, miękki dach (soft-top) z kolei  pozwalają w pełni docenić przyjemność podróżowania „na świeżym powietrzu", tak charakterystyczną dla każdego pojazdu z rodziny Wranglera. Ekskluzywny wygląd pojazdu uzupełnia pojemnik na koło zapasowe firmowany przez Jeep Performance Parts oraz plakietki Badge of Honor przyznawane zdobywcom pięciu szlaków off-roadowych Moab.

Funkcjonalnemu i surowemu wnętrzu Wranglera MOJO nie straszny jest kurz czy błoto. Dwubarwny wystrój tablicy rozdzielczej uzupełniają skórzane pokrycia siedzeń Katzkin, a całość jest łatwa do utrzymania w czystości. Miejsce podłogowych wykładzin dywanowych zajmują rozbudowane rynienkowe maty gumowe. Blendy słoneczne i pałąk kapotażowy wykończono w tonacji jasnego drewna Sand Driftwood, skoordynowanej z podstawową kolorystyką Wranglera MOJO. Do przechowywania podróżnych drobiazgów służy zamykana kasetka pod podłogą bagażnika.

Jeep Wrangler Maximum Performance.
Jeep Wrangler Maximum Performance trafi do przekonania „hardkorowych" entuzjastów maksymalnej mocy i dzielności w warunkach off-roadu by dotrzeć tam, gdzie inni dawno dali za wygraną. Wrangler Maximum Performance „uzbrojony" jest w unikalne mosty napędowe Dana 60 z przekładnią główną 4,88 i elektroniczną blokadą mechanizmów różnicowych z katalogu Jeep Performance Parts oraz skrzynkę rozdzielczą Rock-Trac z reduktorem terenowym o przełożeniu 4:1. Off-roadową sprawność Wranglera Maximum Performance wspomaga zwiększona o cztery cale (102 mm)wysokość zawieszenia (Lift-Kit) oraz przełożenie pełzania w układzie przeniesienia napędu 70:1.

Do charakterystycznych elementów nadwozia należy potężny  zderzak przedni „Stinger" z płytą osłonową podwozia i zestaw relingów progowych Rubicon Jeep Performance Parts oraz spłaszczone błotniki kół. Patrząc od przodu uwagę zwraca czarna atrapa chłodnicy i zamontowana poniżej wyciągarka Mopar, a także niezbędna podczas jazd nocnych - listwa świetlna LED nad szybą czołową. Maskę silnika zdobi graficzna impresja bezdroży Moab.

Błękitny kolor karoserii Mopar Blue powtarza się w barwie pierścienia mocującego felg typu „beadlock", „obutych" w 37-calowe ogumienie BFGoodrich Mud Terrain. Pełnowymiarowe koło zapasowe umieszczono w pojemniku na klapie tylnej nadwozia, oznaczonym logo Jeep Performance Parts, nie zabrakło też miejsca na pięć plakietek Badge of Honor za zdobycie szlaków off-roadowych Moab.
Tonacja Mopar Blue dominuje również i we wnętrzu jako kolor oprawy panelu HVAC i wstawek na kole kierownicy. Dodatkowego szyku nadają czarne ramiona kierownicy i uchwyt pasażera na desce rozdzielczej w połączeniu z satynowym wykończeniem tablicy przyrządów, selektora skrzyni biegów i pokręteł HVAC. Skórzane siedzenia Katzkin z  grawerowanym logo Jeepa i podłokietnik centralny urozmaicono niebieskimi przeszyciami.

Jeep Cherokee Adventurer.
Jeep Cherokee Adventurer oferuje charakterystyczną dla modelu Trailhawk dzielność napędu 4x4 (przełożenie pełzania 48:1) - w parze z funkcjonalnością ładunkową do przewozu sprzętu podczas wypraw plenerowych. Atrakcyjności wyglądu dodaje szereg akcesoriów Jeep Performance Parts z katalogu Mopar.

Wyrazistość jasnobrązowej barwy nadwozia akcentuje czarna aplikacja Trailhawk na masce silnika. Matowo-czarny dachowy „kosz" bagażowy Mopar wyposażony jest w elastyczną siatkę mocującą przewożony ładunek. Na 17-calowych felgach aluminiowych w kolorze granitu z czarnymi prześwitami zamontowano agresywne ogumienie BFGoodrich All-Terrain.

Ochronę pojazdu przed uszkodzeniami w czasie jazdy off-road zapewniają relingi progowe Mopar, dwuczęściowa płyta osłonowa podwozia i zbiornika paliwa, a także oddzielne  osłony przedniego zawieszenia oraz miski olejowej. Z przodu, pomiędzy światłami przeciwmgielnymi umieszczono uchwyty holownicze w kolorze czerwonym.
W kabinie Adventurera uwagę zwracają czarne skórzane siedzenia Katzkin z perforowanymi wstawkami i logo Jeep w barwie ziarna kukurydzy, wykończone - podobnie jak skórzana kierownica, podłokietnik centralny i mieszek selektora biegów - ozdobnymi ściegami w identycznym kolorze. Nawiązaniem do lakieru karoserii są jasnobrązowe akcenty dekoracyjne panelu HVAC, tablicy rozdzielczej, koła kierownicy oraz gniazd wewnętrznych klamek drzwi. System Jeep Cargo Management „reprezentuje" pojemnik Trailhawk na drobniejsze przedmioty, a całość uzupełnia specjalna „pamiątkowa" torba Moab Off-Road Bag. Listę akcesoriów wnętrza z katalogu Mopar zamykają metalizowane nakładki progowe z logo Cherokee, rynienkowe maty podłogowe oraz wykładzina podłogi bagażnika.

Jeep Cherokee Dakar.
Jeep Cherokee Dakar to najbardziej ekstremalny pod względem osiągów i wyglądu Cherokee w historii. Srebrny (Silver Steel Satin Gloss) kolor nadwozia zaskakująco kontrastuje z czerwonym obrysem okien bocznych i czarnej aplikacji na pokrywie komory silnikowej. Odcień czerwony Flame Red zyskały także dwa sąsiadujące prześwity 17-calowych felg z polerowanego i satynowanego stopu oraz burtowe plakietki Cherokee u dołu przednich drzwi.

Patrząc z przodu nie sposób przeoczyć dwóch czerwonych insertów markowej, siedmio-szczelinowej atrapy chłodnicy i „prototypowej" formy zderzaka. Gotowy do akcji w każdej chwili, Cherokee Dakar wyposażony jest w relingi progowe, osłony miski olejowej, zawieszenia i zbiornika paliwa i pozostałych podzespołów podwozia z katalogu Mopar Jeep Performance Parts.

Aby pomieścić 33-calowe opony BFGoodrich Mud Terrain, nadkola Jeepa Cherokee Dakar zostały powiększone. Jeszcze bardziej „bojowego" wyglądu nadaje zestaw zwiększający wysokość zawieszenia od Jeep Performance Parts (Lift-Kit) w komplecie z dodatkowymi modyfikacjami zawieszenia pojazdu. Ze względu na większy rozstaw kół i nadwymiarowe opony dokonano także poszerzenia błotników przy pomocy nitowanych paneli. Nowy kształt zderzaka tylnego pozwolił zwiększyć istotny w warunkach off-road kąt zejścia i lepiej wykorzystać zwiększoną wysokość zawieszenia. Kąty najazdu i zejścia Cherokee Dakara sięgają odpowiednio 32 i 39 stopni. Przełożenie pełzania w układzie przeniesienia napędu wynosi 48:1.

Charakterystycznymi elementami wnętrza są czarne siedzenia w skórze Katzkin ze wstawkami „metalizowanymi" Machined Gunmetal krawędziowo wykończone - na podobieństwo skórzanej kierownicy, podłokietnika centralnego i mieszka  selektora biegów - ozdobnym ściegiem w kolorze czerwonym. Obramowanie w tym kolorze akcentuje również obrys konsoli centralnej. Lista akcesoriów wnętrza z katalogu Mopar obejmuje rynienkowe maty podłogowe, metalizowane nakładki progowe z logo Cherokee, wykładzinę podłogi bagażnika, system Jeep Cargo Management z pojemnikiem Trailhawk na drobniejsze przedmioty oraz specjalną torbę Moab Off-Road Bag.

Jeep Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior.
Oznaczony plakietką „Trail Rated" Jeep Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior to zaawansowana wersja najczęściej nagradzanego pojazdu typu SUV w historii. Zastosowanie  komponentów Jeep Performance Parts i akcesoriów z katalogu Mopar okazało się kluczem do jeszcze większej sprawności off-roadowej i funkcjonalności.

Pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift umożliwia manualną lub automatyczną regulację prześwitu (wysokości) pojazdu w stosunku do podłoża. Nadwozie w kolorze piaskowym Mojave Sand w sposób zamierzony kontrastuje z matową czernią grille, insertu w pokrywie silnika, pasa pod-zderzakowego, zewnętrznych klamek drzwi, obudowy lusterek bocznych i krawędzi nadkoli. W matowej czerni utrzymane jest także markowe logo.

„Prototypowy" kosz bagażowy oparty na seryjnych belkach pomiędzy relingami dachowymi pozwala przewieźć cały potrzebny w plenerze sprzęt i zaopatrzenie. Na odlewanych felgach aluminiowych o rozmiarze 20 cali w kolorze satynowej czerni zamontowano agresywne ogumienie BFGoodrich All-Terrain. Z katalogu Mopar pochodzą zaczepy holownicze i relingi progowe Jeep Performance Parts. Przełożenie pełzania w układzie przeniesienia napędu wynosi 44:1.

Wnętrze samochodu Grand Cherokee EcoDiesel Trail Warrior  wykonano w dwubarwnej tonacji czarno-jasnobrązowej. Czarne błyszczące akcenty zdobią panel sterowania HVAC, ramiona kierownicy, tablicę przyrządów i inne elementy wystroju kabiny. Lista akcesoriów Mopar obejmuje rynienkowe maty podłogowe i  wykładzinę podłogi bagażnika, podświetlane listwy/nakładki progowe z logo Jeep oraz metalizowane nakładki na pedały.

Marka Jeep.
Szczycący się ponad 70-letnim, legendarnym dziedzictwem  Jeep® jest marką autentycznych pojazdów typu sportowo-rekreacyjnego (SUV) o wiodących w swej klasie właściwościach drogowych i terenowych, jakości wykonania oraz uniwersalności adresowaną do ludzi poszukujących nadzwyczajnych przeżyć na szlaku swych podróży. Ideą przewodną marki Jeep jest zaproszenie do korzystania z życia w pełni - oferując bogatą gamę pojazdów napawających poczuciem bezpieczeństwa i zaufania podczas najtrudniejszych nawet przedsięwzięć wyprawowych.

Obecna gama pojazdów marki Jeep obejmuje modele Cherokee,  Compass, Grand Cherokee, Patriot, Wrangler i Wrangler Unlimited. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klienteli międzynarodowej, każdy z sześciu modeli Jeepa dostępny jest poza Ameryką Północną w wersjach dla ruchu prawo- i lewostronnego, napędzanych silnikami zarówno  benzynowymi, jak i Diesla.
Produkty Chrysler Group LLC dostępne są w 150 krajach całego świata. 

Marka Mopar.
Znak towarowy Mopar (prosty skrót słów MOtor i PARts) datuje się od 1937 roku wraz z rozpoczęciem sprzedaży płynu niezamarzającego do chłodnic samochodowych, ale jako marka Mopar zaistniał dopiero w latach 1960, znanych jako era amerykańskich „muscle cars". Zaczynając od oferty Performance Parts pod kątem podwyższania osiągów i charakterystyki jezdnej samochodów drogowych i wyczynowych firma Mopar wkrótce poszerzyła swą działalność o serwis techniczny, doradztwo i obsługę Klienta. 

Mopar® jest dzisiaj „ramieniem" Chrysler Group LLC w zakresie  części zamiennych, serwisu i obsługi Klienta, a globalna oferta  tej marki obejmuje ponad 500.000 pozycji asortymentowych części zamiennych i akcesoriów dostępnych na 130 rynkach całego świata w ramach zintegrowanego wsparcia zarówno sieci sprzedaży pojazdów jak i Klientów indywidualnych. Mopar jest jedynym dostawcą oryginalnych części zamiennych i akcesoriów dla marek Chrysler Group i Fiata.

Unikalność oferty Mopar wynika z faktu, że o jej kształcie i jakości decydują te same zespoły konstruktorów, od których zależą normy i specyfikacje stosowane w produkcji pojazdów Chrysler Group i Fiata. Tego rodzaju bezpośrednim „sprzężeniem zwrotnym" nie może pochwalić się żadna inna firma działająca w obszarze aftermarket. Pełna lista akcesoriów, części zamiennych i wyposażenia, także do użytku wyczynowego (Performance Parts), dostępna jest na stronie www.mopar.com.

Innowacyjność marki Mopar.
Do nowatorskich w branży motoryzacyjnej rozwiązań autorstwa Mopar należą m.in.:

  • Aplikacje (apps) informacyjne o pojeździe: pierwsze aplikacje informacyjne dla smartfonów, czyli nowy kanał komunikacyjny z użytkownikami;
  • Elektroniczne instrukcje obsługi: pierwsze na rynku instrukcje obsługi pojazdów na płytach DVD, także w formacie skróconym do podręcznego użytku; pierwsze kompletne instrukcje obsługi w języku hiszpańskim;
  • Wi-Fi: pierwszy na rynku motoryzacyjnym kabinowy „hot-spot" w samochodzie;
  • Bezprzewodowe ładowanie: pierwsze w branży motoryzacyjnej indukcyjne ładowarki baterii podręcznych urządzeń elektronicznych;  
  • Elektroniczny system śledzenia pojazdów (EVTS): pierwszy na rynku interaktywny system śledzenia pojazdów, informujący w formie tekstowej o przekroczeniu prędkości lub opuszczeniu wyznaczonej trasy przejazdu na podstawie uprzednio zdefiniowanych parametrów;
  • wiAdvisor: pierwszy w branży motoryzacyjnej system wstępnej, bezprzewodowej diagnostyki pojazdu dla doradców  serwisowych w oparciu o bezpośrednią łączność z producentem samochodu; 
  • wi-Tech: pierwszy na rynku bezprzewodowy, sieciowy system komputerowej diagnostyki samochodowej i aktualizacji oprogramowania z wykorzystaniem PC w sieci WLAN;
  • Mopar Challenger Drag Pak 2011: pierwszy na rynku „package car" do wyścigów równoległych z silnikiem V-10 o pojemności ponad 500 cali sześciennych.

Pozostała zawartość

Zapisz się do newslettera.

ZAPISZ SIĘ TERAZ