Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

08 mar 2017

Jeep® Compass to całkowicie nowy, kompaktowy SUV oferujący niezrównane możliwości 4x4, światowej klasy dynamikę jazdy i wyróżniający autentyczny design Jeepa.

Całkowicie nowy Jeep® Compass zadebiutował dziś w rejonie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, oferując niezrównane połączenie legendarnych i najlepszych w swojej klasie właściwości terenowych, współczesnego i autentycznego design Jeepa, doskonałej dynamiki na drodze, wolności jazdy w warunkach otwartej przestrzeni oraz pełnego zakresu zawansowanych przyjaznych użytkownikowi technologii łączności i bezpieczeństwa.

Jeep® Compass to całkowicie nowy, kompaktowy SUV oferujący niezrównane możliwości 4x4, światowej klasy dynamikę jazdy i wyróżniający autentyczny design Jeepa.
  • Jeep® Compass łączy technologię przyjazną użytkownikowi oraz pełen zakres aktywnych systemów wspomagania jazdy z legendarnymi zdolnościami Jeepa do jazdy terenowej wraz z wyróżniającym i współczesnym designem.
  • Jeep Compass pojawi się w Salonach tego lata 2017, a jego cena będzie zaczynać się od 99 800 zł.
  • 8 marca b.r na wybranych rynkach europejskich rozpocznie się przedsprzedaż wersji premierowej Jeepa Comapass, Opening Edition.
  • Już wkrótce, dzięki technologii Google Tango, w Salonach dealerskich Jeepa (zanim trafią do nich pierwsze samochody), Klientom oferuje się innowacyjne doświadczenia przybliżające model Compass z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Całkowicie nowy Jeep® Compass zadebiutował dziś w rejonie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, oferując niezrównane połączenie legendarnych i najlepszych w swojej klasie właściwości terenowych, współczesnego i autentycznego design Jeepa, doskonałej dynamiki na drodze, wolności jazdy w warunkach otwartej przestrzeni oraz pełnego zakresu zawansowanych przyjaznych użytkownikowi technologii łączności i bezpieczeństwa.

Nowy model dołącza do segmentu kompaktowych SUV-ów, niezwykle ważnego segmentu wykazującego tendencje wzrostową na całym świecie, w którym oczekuje się wzrostu o przynajmniej 20 procent do wartości sprzedaży 7,5 miliona w roku 2020. W Europie, całkowicie nowy Compass stanowi ważne uzupełnienie portfela produktowego marki Jeep i pozwoli on marce na opanowanie największego segmentu SUV-ów w Europe.

„Nasz całkowicie nowy Jeep Compass rywalizuje w ogromnym segmencie kompaktowych SUV-ów, w którym roczna wartość sprzedaży na świecie przekracza już 6,3 miliona pojazdów. W samej Europie, oczekuje się osiągnięcia sprzedaży na poziomie 2 milionów sztuk w roku 2020", powiedział Mike Manley, szef marki Jeep - FCA Global. „Z nieporównywalną ilością cech obejmującą wzorcowe zdolności do jazdy terenowej, światowej klasy dynamikę jazdy, wyróżniający design Jeepa oraz zaawansowaną technologię i funkcje bezpieczeństwa, Jeep Compass podnosi poprzeczkę w swoim segmencie i stanowi kolejny wielki przykład kontynuacji naszego zaangażowania we wzrost marki Jeep na obszarze całego świata".

W celu zaspokojenia różnych potrzeb Klientów w całym regionie EMEA, Compass oferuje dwa silniki benzynowe i dwa silniki Diesla w łącznie ośmiu różnych wersjach układu przeniesienia napędu oraz na czterech różnych poziomach wyposażenia: Sport, Longitude, Limited - topowy poziom wyposażenia w gamie, jeśli chodzi o dopracowanie, standardowe wyposażenie oraz technologie - oraz Trailhawk, oferujące najlepsze w swej klasie właściwości terenowe Trail Rated 4x4, dzięki specjalnym standardowym funkcjom zaprojektowanym z myślą o najbardziej wymagających Klientach, jeśli chodzi o możliwości jazdy samochodem w terenie.

„Dzięki Compassowi, Jeep uzupełnił swoją ofertę na terenie Europy, obejmującą swym zakresem każdy poszczególny segment SUV-ów oraz cementującą bardzo pozytywne tempo rozwoju marki w Europie", powiedział Dante Zilli, szef marki Jeep na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, Fiat Chrysler Automobiles. „Compass wyniesie markę na następny poziom, będąc propozycja robiącą wrażenie dla naszych europejskich Klientów oraz łącząc legendarne zdolności Jeepa do jazdy terenowej z wyróżniającym designem oraz różnorodnymi przyjaznymi użytkownikowi technologiami zapewniającymi bezpieczne, komfortowe codzienne doświadczenia z jazdy, pozostając przy tym zawsze w kontakcie ze światem".

Całkowicie nowy Jeep Compass będzie dostępny w Salonach Jeepa na początku tego lata a jego cena będzie zaczynać się od 99 800 zł.

Pojawienie się całkowicie nowego Jeepa Compasas w Europie będzie celebrowane poprzez premierową wersję Opening Edition, która zaoferuje idealną mieszankę charakteru, designu, technologii oraz możliwości, jak również atrakcyjną ofertę finansową dla przedsiębiorców: leasing z ratą miesięczną od 1591 zł* i rocznym pakietem ubezpieczenia komunikacyjnego. Bogato wyposażona wersja Opening Editon, min. w 9-biegową skrzynię automatyczną, system napędu 4x4 Jeep® Active Drive, 18" aluminiowe obręcze kół, system multimedialny Uconnect 8.4" z nawigacją, 9-głośnikowy system Beats Premium, system bezkluczykowy, pełen pakiet systemów bezpieczeństwa - jedynej dopłaty wymaga lakier i czarny dach - jest dostępna w konfiguracji z silnikiem benzynowym 1.4 TMair o mocy 170 KM lub w konfiguracji z silnikiem diesla 2.0 Mjet II o mocy 140 KM. Przedsprzedaż Opening Edition rozpoczyna się 8 marca.

Dla konsumentów chętnych, by przyjrzeć się bliżej całkowicie nowemu Compassowi zanim model ten pojawi się w Salonach, marka Jeep wprowadza na wybranych rynkach innowacyjne doświadczenie w Salonach dealerskich, oparte na technologii Tango, technologii rozszerzonej rzeczywistości Google na smartfony. Ta łatwa w użytkowaniu aplikacja opracowana wspólnie z Google, Lenovo i Accenture pozwoli wszystkim Klientom na odkrywanie i nawiązywanie wirtualnych interakcji z całkiem nowym Compassem.

Wyróżniający, współczesny, autentyczny design Jeep z wyposażeniem klasy Premium oraz zapewniający wolność jazdy w warunkach otwartych przestrzeni.

Całkowicie nowy Jeep Compass ma wyróżniający, współczesny design, z szerokim rozstawem osi oraz wyjątkowymi proporcjami powierzchni szyb do wielkości kół. Całkowicie nowy kompaktowy SUV jest natychmiast rozpoznawalny, jako Jeep dzięki charakterystycznym tradycyjnym akcentom stylistycznym, takim jak siedmioszczelinowy grill oraz trapezoidalne nadkola. Projektanci Jeepa nadali legendarnemu siedmioszczelinowemu grillowi odświeżony wygląd, umieszczając każdą indywidualnie chromowaną szczelinę na błyszczącym czarnym polu. Obramowania reflektorów z czarnymi obrysami nadają mu charakteru i przesądzają o wyglądzie przedniej części nowego Jeepa Compassa.

Wyrazista, spektakularna linia dachu oraz muskularne poszerzenia błotników tworzą atrakcyjny profil.  Charakterystyczne, chromowane listwy nad oknami ciągnące się do tylnej części samochodu oraz dostępny dach lakierowany na czarny błyszczący kolor nadają pojazdowi unikalny wygląd klasy Premium. Dostępny dwuczęściowy panoramiczny dach zaprojektowany w celu zmaksymalizowania powierzchni i wolnej przestrzeni nad głową zapewnia wolność jazdy w warunkach otwartej przestrzeni, jakże charakterystycznej dla marki Jeep.  Wyjątkową cechą tylnej części Compassa są unikalne tylne światła LED-owe o smukłym i prostokątnym kształcie przechodzące płynnie w klapę bagażnika i sprawiające, że jego wygląd jest majestatyczny, a przy tym nadal godny klasy Premium i natychmiast rozpoznawalny, jako Jeep Comapss na drodze lub na szlaku.

Dla większej wygody Klientów, całkowicie nowy Jeep Compass może być wyposażony w elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, co ułatwia załadunek.

Design wnętrza z wyższej półki, które może poszczycić się funkcjami i technologią klasy Premium.

Design wnętrza całkowicie nowego Jeepa Compassa obejmuje wyrafinowane materiały oraz szczegóły techniczne. Charakterystyczny akcent designu Jeepa stanowi trapezoidalne obramowanie centralnego panelu oraz sportowa kolorystyka i wykończenie, które dopełniają wnętrze. W centralnym panelu umieszczono 5,0-, 7,0- lub 8,4-calowy wyświetlacz ekranu dotykowego systemu multimedialnego Uconnect. W zgrabnej konsoli centralnej znajduje się dźwignia zmiany biegów, selektor systemu zarządzania trakcją Selec-Terrain, elektroniczny hamulec postojowy, przycisk systemu STOP-START, pokrętła do regulacji klimatyzacji i głośności urządzeń audio, a także oferuje łatwy dostęp do ładowarki mediów oraz portów urządzeń medialnych znajdujących się w specjalnym schowku. Zestaw wskaźników dla kierowcy został zaprojektowany w przemyślany sposób i obejmuje 3,5- lub 7-calowy LED-owy wyświetlacz z informacjami dla kierowcy. Na w pełni kolorowym 7-calowym wyświetlaczu TFT wyświetlane są informacje, które kierowca może konfigurować w celu uzyskania do nich łatwiejszego dostępu podczas jazdy. Modele Limited i Trailhawk zostały wyposażone w ten wyświetlacz w standardzie.

Zaawansowana przyjazna użytkownikowi technologia, w tym całkiem nowy system informacji i rozrywki.

Całkowicie nowy Jeep Compass ustanawia nowy standard, jeśli chodzi o systemy informacji i rozrywki w gamie Jeepa. Jego oferta obejmuje trzy nowe systemy Uconnect (UConnect z 5,0-calowym, 7,0-calowym oraz 8,4-calowym ekranem, ten ostatni jest także wyposażony w nawigację) zapewniające związane z komunikacją, rozrywką oraz nawigacją w celu wzbogacenia zarówno wrażenia z jazdy, jak i poziomu komfortu dla pasażerów na pokładzie, w tym największy w segmencie w pełni kolorowy LED-owy wyświetlacz w zestawie wskaźników.  

Systemy Uconnect z 7,0-calowym lub 8,4-calowym ekranem i nawigacją wyposażone są w dotykowy ekran o wysokiej rozdzielczości oraz nowe aplikacje Apple CarPlay oraz Android Auto (w standardzie w wersji Limited oraz Trailhawk) umożliwiające korzystanie ze smartphona poprzez system Uconect i zapewniające dostęp do systemu głośnomówiącego, nawigacji oraz rozpoznawania i dekodowania mowy do tekstu, a także pełny zakres funkcji z zakresu informacji i rozrywki. 

Najlepsze w klasie właściwości terenowe z dwoma wiodącymi systemami 4x4.

Najlepsze w klasie właściwości terenowe Comapass zawdzięcza dwóm zaawansowanym, inteligentnym systemom napędu 4x4 typu „full time"- Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low, z których ten ostatni oferuje przełożenie pełzające 20:1, a każdy z nich może przesyłać, w razie potrzeby, 100 procent dostępnego momentu obrotowego na każde z kół. Zarówno system napędu Jeep Active Drive, jak i Active Drive Low 4x4 są wyposażone w systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain oferujący pięć trybów jazdy (tryby Auto, Snow - Śnieg, Sand - Piach i Mud - Błoto, a także tryb Rock - Skały w modelu wersji Trailhawk) w celu osiągnięcia najlepszej charakterystyki jazdy napędu na cztery koła na każdej nawierzchni - podczas jazdy szosowej oraz terenowej - w każdych warunkach pogodowych. 

Compass jest także wyposażony w odłączaną tylną oś oraz moduł transferu mocy (PTU), by zapewnić samochodom 4x4 oszczędne zużycie paliwa. Gdy wymagana jest przyczepność 4x4, natychmiast aktywowany jest system napędu 4x4 Jeep Active Drive lub Active Drive Low 4x4.

Model Trailhawk ma również podwyższony o 2,5 cm prześwit, płyty osłonowe podwozia, czerwony tylny hak do holowania, unikalne, dedykowane przednie i tylne zderzaki zwiększające parametry terenowe, dzięki którym kąt natarcia wynosi 29,1 stopniu, kąt rampowy - 23,7 stopni, zaś kąty zejścia - 33, 1 stopni, a także 17-calowe obręcze kół z oponami do jazdy w terenie z agresywnym bieżnikiem oraz prześwit 22,9 cm.

W celu zapewnienia parametrów terenowych Trail Rated, system zarządzania trakcją Selec-Terrain obejmuje system Selec-Speed Control, zawierający systemu kontroli zjazdu (Hill Descent Control) w wersji Trailhawk.

Kompletna oferta układów napędowych.

W celu zaspokojenia wszystkich potrzeb i sprostania wszelkim preferencjom Klientów, całkiem nowy Jeep Compass oferuje osiem kombinacji układów przeniesienia napędu, w tym opcjonalnie dwa silniki benzynowe, dwa silniki Diesla oraz dwie skrzynie biegów: dziewięciobiegowa, automatyczna oraz sześciobiegowa, manualna.

W Europie, oferta modelu Compass obejmuje jeden silnik benzynowy oraz dwa silniki Diesla. Silniki benzynowe to 1,4-litrowy MultiAir2 Turbo z funkcją Stop&Start dostarczający mocy 140 KM przy 5000 obr./min i moment obrotowy 230 Nm przy 1750 obr./min w wersji z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów oraz napędem na przednie koła, a także silnik 1,4-litrowy MultiAir2 Turbo dostarczający 170 KM mocy przy 5500 obr./min i moment obrotowy 250 Nm przy 2500 obr./min w wersji z dziewięciobiegową, automatyczną skrzynią biegów oraz napędem 4x4.

Gama silników Diesla obejmuje efektywny 1,6-litrowy silnik wykorzystujący technologię MultiJet II z funkcją Stop&Start oferujący moc 120 KM przy 3750 obr./min i 320 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min, w wersji z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów oraz napędem na przednie koła, a także 2,0-litrowy silnik MultiJet II z funkcją Stop&Start oferujący moc 140 KM przy 4000 obr./min oraz 350 Nm momentu obrotowego przy 1750 obr./min, wyposażony albo w dziewięciobiegową, automatyczną skrzynię biegów, albo w sześciobiegową, manualną skrzynię biegów oraz napędem 4x4. W wersji o podwyższonej mocy 2,0-litrowy silnik MultiJet II dostarcza mocy 170 KM połączony jest z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną oraz system napędu 4x4 z trybem Low w wersji Trailhawk (z biegiem pełzającym o przełożeniu 20:1).

2,4-litrowy silnik benzynowy Tigershark, wykorzystujący technologię MultiAir2 i oferujący moc 184 KM przy 6400 obr./min oraz 237 Nm momentu obrotowego, jest dostępny w linii produktowej sprzedawanej poza rynkiem UE (Federacja Rosyjska, Afryka oraz Bliski Wschód) wraz z wersją tego samego silnika oferującą niższą moc wyjściową 150 KM, w zestawieniu z dziewięciobiegową, automatyczną skrzynią biegów i konfiguracją napędu 4x4.

Ponad 70 dostępnych zaawansowanych systemów bezpieczeństwa i ochrony.

Podczas opracowywania całkowicie nowego Jeepa Compassa nadrzędne znaczenie miało bezpieczeństwo kierowcy i pasażera. Model ten oferuje ponad 70 dostępnych systemów z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony, w tym system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning-Plus (FCW+)), system ostrzegania przed niezamierzonym zjeżdżaniem z pasa ruchu (LaneSense Departure Warning-Plus) - oba te systemy są oferowane w standardzie w całej gamie, system monitorowania martwych pól widzenia oraz system wykrywania obiektów na drodze cofania (Blind Spot Monitoring oraz Rear Cross Path Detection), kamera cofania ParkView® z dynamiczna siatką, w pełni automatyczny system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego (Parallel and Perpendicular Park Assist), tempomat adaptacyjny (ACC), system stabilizacji toru jazdy (ESC) z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu (Electronic Roll Mitigation) z sześcioma poduszkami powietrznymi w standardzie. W celu zwiększenia poziomu ochrony, Compass jest wyposażony w „klatkę bezpieczeństwa" wykonaną w ponad 65 procentach z wysokowytrzymałej stali.

Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie całkowicie nowy Jeep Compass prezentowany jest  w wersjach Limited i Trailhawk. Jeep Compass Limited prezentowany jest w kolorze perłowy biały (Pearl White) z nadwoziem pokrytym lakierem trójwarstwowym oraz tapicerką z czarnej skóry i wyposażony w silnik 1,4 MultiAir2 o mocy 170 KM, w zestawieniu z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną oraz napędem 4x4 natomiast Jeep Compass Limited w kolorze grafitowym (Granite Crystal) z tapicerką z tkaniny i skóry w odcieniu Sky Grey, z 140-konnym 2,0-litrowym silnikiem Diesla wykorzystującym technologię Multijet II i dziewięciobiegową skrzynią automatyczną oraz napędem 4x4. Dwa samochody Trailhawk - „eksperci" w kwestii zdolności terenowych - w kolorach pomarańczowym Orange Spitfire i niebieskim Rhino, oba z tapicerką foteli z czarnej skóry, zasilane 2,0-litrowym silnikiem Diesla wykorzystującym technologię Multijet II o mocy 170 KM oraz wyposażone w dziewięciobiegową skrzynię automatyczną i napęd 4x4 z trybem Low.

 

* Kalkulacja dla nowego modelu Jeep Compas wersja OPENING EDITION z silnikiem benzynowym 1,4 (170 KM) ATX + lakier płatny w cenie 159 100 zł brutto, dla warunków: okres leasingu 36 miesięcy; czynsz inicjalny 15%; 35 rat netto w wysokości 1% ceny pojazdu brutto (1590,86zł); wykup 45%. Oferta ważna przy skorzystaniu z ubezpieczenia GAP, oferowanego przez FCA Leasing Polska Sp. z o.o. Składka ubezpieczenia GAP będzie doliczana do rat leasingowych. Wykup gwarantowany przez wybranych dealerów sieci FCA Poland S.A. Usługa leasingu skierowana jest wyłącznie do przedsiębiorców. Niniejszy materiał nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego i ma charakter wyłącznie informacyjny. Szczegółowe warunki leasingu określone są w umowie. Leasingodawca: FCA Leasing Polska Sp. z o.o.

Pozostała zawartość

Zapisz się do newslettera.

ZAPISZ SIĘ TERAZ