Zapisz się do newslettera

Zapisz się do newslettera Stellantis Communications i bądź na bieżąco ze wszystkimi nowościami

14 paź 2016

Jeep® Wrangler uhonorowany tytułem „Klasyczny Samochód Roku 2016” niemieckiego magazynu „Auto Bild Klassik".

Czytelnicy niemieckiego magazynu „Auto Bild Klassik", jednego z najbardziej znanych wydawnictw w Europie poświęconych samochodom klasycznym, przyznali modelowi Jeep Wrangler (YJ) tytuł „Klasyczny Samochód Roku 2016" w kategorii pojazdów z napędem 4x4 i vanów.

  • Czytelnicy niemieckiego magazynu Auto Bild Klassik przyznali modelowi Jeep® Wrangler (YJ) tytuł „Goldenes Lenkrad Klassik".
  • Już drugi rok z rzędu model Jeep otrzymuje ten prestiżowy tytuł.

Kultowy Jeep Wrangler, cieszy się w Niemczech coraz większą popularnością wśród miłośników klasycznych samochodów.
Czytelnicy niemieckiego magazynu „Auto Bild Klassik", jednego z najbardziej znanych wydawnictw w Europie poświęconych samochodom klasycznym, przyznali modelowi Jeep Wrangler (YJ) tytuł „Klasyczny Samochód Roku 2016" w kategorii pojazdów z napędem 4x4 i vanów.
Uroczystość wręczenia nagród dla „Goldenes Lenkrad Klassik" odbyła się 11 października br. w Monachium.
To już drugi rok z rzędu, tytułem „Goldenes Lenkrad Klassik, przyznawanym przez Czytelników ich ulubionemu klasycznemu samochodowi, został uhonorowany model marki Jeep: w 2015 roku był to model Willys-Overland 1941 MB.

Co roku, niemiecki Magazyn przedstawia swoim Czytelnikom kilka samochodów, które świętują ważne urodziny, prosząc o głosowanie na faworyta. Wprowadzony na rynek 30 lat temu, w 1986 roku, Jeep Wrangler (YJ) zdobył pierwsze miejsce w edycji konkursu 2016. Wyniki głosowania są dostępne na stronie internetowej www.autobild.de/klassik-lenkrad.

Jeep® Wrangler (YJ).
13 maja 1986 roku swoją premierę miała pierwsza generacja Wranglera - YJ, która zastąpiła legendarną serię CJ wprowadzoną pod koniec wojny (1945) i uważaną za prawdziwego następcę modelu 1941 Willys-Overland MB, pierwszej terenówki 4x4. Design nadwozia Jeepa Wranglera zainspirowany był modelem 1953 Willys-Overland M38A1 i jego cywilną wersją, CJ-5, która miała znaczący wpływ na przekształcenie modeli Jeep z samochodów użytkowych na life-style'owe, a tym samym na stworzenie  segmentu SUV-ów.

Wrangler doskonale odnalazł się w nowym segmencie i od początku był zaprojektowany, jako „fun and freedom machine", który oddaje poprzez swój charakter styl życia swoich właścicieli. Wiele komponentów pochodziło z modelu Cherokee, a komfort samochodu miał priorytetowe znaczenie podczas jego projektowania.  Aby podkreślić wizualnie kluczowe zmiany w projekcie, Wrangler (YJ) wyposażony został w kwadratowe reflektory, zastępujące okrągłe reflektory stosowane w poprzednich modelach.

Do dnia dzisiejszego, Jeep Wrangler zachował swój charakterystyczny kultowy wygląd, a to dzięki wyróżniającym elementom, takim jak: okrągłe reflektory, trapezoidalne nadkola w połączeniu z niezrównaną zdolnością jazdy w terenie.
I właśnie to połączenie spójności designu i rozwoju technicznego, pozwoliło Jeepowi Wranglerowi stać się ikoną motoryzacji. Dzisiaj jest jednym z niewielu klasycznych samochodów, którego Klienci mogą kupić, jako nowy samochód, potwierdzając tym samym, że jest on również klasycznym samochodem przyszłości.

 

Pozostała zawartość